A Mondelez bejelentette, hogy 2023 végére önállóvá teszi oroszországi üzletágát, és önellátó ellátási láncot hoz létre. A vállalat az év elején új vezetőséget nevezett ki Európában, beleértve Oroszországot is.
A Mondelez versenytársai, köztük a világ legnagyobb élelmiszeripari vállalata, a Nestlé, továbbra is értékesítik termékeiket Oroszországban. Az élelmiszerek nem tartoznak a nemzetközi szankciók alá.
Amíg a trostjaneci üzemet javították, a Mondelez Oreót importált Ukrajnába – közölte a cég terveivel ismerős forrás, aki nem jogosult a médiának nyilatkozni.
A vállalat közlése szerint a trostjaneci üzemben gyártott termékeket Ukrajnában, valamint más eurázsiai országokban, például Grúziában és Kazahsztánban is értékesítik. Korábban az oroszországi üzemek is ellátták ezeket az országokat.
„Folytatjuk az Ukrajna támogatásába és újjáépítésébe irányuló befektetéseink növelését” – áll a vállalat közleményében. A Mondelez korábban a Reutersnek elmondta, hogy már nem exportál Oroszországból Európába.
Az Oreo, amely csokoládé ostyákból és vaníliakrém töltelékből áll, a Mondelez egyik legnagyobb márkája, és tavaly körülbelül 4 milliárd dolláros bevételt hozott – közölte Dirk Van de Put vezérigazgató egy LinkedIn-bejegyzésben. A Mondelez másik vezető márkái közé tartozik a Milka és a Cadbury csokoládé. Emellett helyi márkájú kekszeket és ropogtatnivalókat is gyárt.
A Mondelez részvényeseinek valamivel több mint 30%-a múlt héten támogatta azt a javaslatot, hogy a vállalat végezzen független vizsgálatot az oroszországi üzletvitel folytatásának kockázatairól – derül ki a vállalat bejelentéséből.
A Norges Bank, amely az LSEG Eikon szerint a Mondelez 11. legnagyobb részvényese, támogatta a javaslatot. A bank közlése szerint, ha egy vállalat nem felel meg pénzügyi befektetőként támasztott igényeiknek, fontolóra veszik egy megalapozott részvényesi javaslat támogatását.