Idén szeptemberben két nagyon jó e-kereskedelem program lesz a Lurdy házban. Az egyik a szeptember 6-án tartandó Webinda, azaz Webáruház indítás az alapoktól esemény. A másik pedig a szeptember 8-án kezdődő A Magyar e-kereskedelem Napja című esemény. Mindkettő egy egész napos esemény, amelyre még kaphatóak jegyek.
Tudtad például, hogy 2021-ben 1203 milliárd Ft értékben vásároltak a magyar webáruházakban az emberek? Ez 32%-os növekedést jelent 2020-hoz képest. További 12%-al növekedett a webshopok listája, így már több, mint 37 ezer internetes kereskedő van Magyarországon. A statiszikák az ekerstat.hu oldalon elérhetőek.
Ezért is jó ötlet, hogy a webáruház tulajdonosok, vagy egyes dolgozóik részt vegyenek 1-1 ilyen eseményen, és képezzék magukat. Fontosnak tartjuk azt, hogy a magyar vásárlók kiváló kiszolgálásban részesüljenek, és ehhez mindenképp hozzátartozik a fejlődés. De nézzük meg ezeket az eseményeket egy kicsit bővebben.
Webinda
Azaz a Webáruház indítás az alapoktól esemény. A szeptember 6-án kezdődő programon megtanulhatod, hogyan érdemes webáruházat indítani, ahogy az esemény címe is mutatja. A részvétel ingyenes, viszont érdemes lefoglalni a helyed, hogy biztosan beférj a terembe.
A részvétel főleg azoknak ajánlott, akik még csak most indulnak el az e-kereskedelem rögös útjain. A rendezvényt Kulcsár István Róbert, a Shoprenter tulajdonosa, és vezető tanácsadója fogja tartani.
Ekernap
A Magyar e-kereskedelem Napja rendezvény két nappal később, szeptember 8-án kerül megrendezésre. Az előzőtől eltérően ez már egy fizetős esemény, amire még kapható kedvezményes jegy is. Ezen a napon több neves személy is előadást tart, mint például: Lévai Richárd, Papp Gábor, és Vavrek Balázs.
Mini, 1 órás workshopok is élénkítik a napot, és a konzultációs asztalokhoz is lehetőség van helyet kapni, ha rendelkezünk jeggyel. Egyes tanácsadások óradíja akár 15 ezer Ft is lehet, így már csak a netwörking miatt is megéri jegyet váltani.
Az e-kereskedelem Magyarországon fokozatosan növekszik
Ahogy a felvezetőben már említettük, a magyar webáruházak bevételei fokozatosan növekednek. Bár itt a nagyobb webshopokon történik a legtöbb pénzmozgás, a kis áruházak közül sem csüggedhetnek sokan.
képforrás: ekerstat.hu
A legnépszerűbb termékkategóriák pedig: ajándék, divat és ruházat, hobbi és kellékek, építkezés – kert – barkács, és háztartási eszközök.
Ami külön érdekes, hogy az utánvételes rendelések száma is fokozatosan csökken, így egyre jobban bíznak az emberek a bankkártyás fizetésben. Ez azt a következtetést engedi meg, hogy a webáruház tulajdonosok is sokkal őszintébbek, és megbízhatóbbak. Reméljük ez így is marad a jövőben. Az e-kereskedelem Magyarországon még mindig gyerekcipőben jár, és a következő évekre az interneten lebonyolított vásárlások értéke könnyen megduplózódhat.
Ez is érdekelhet:
- Vállalkozás eladása és vétele – Hol találjunk eladó webáruházat?
- Amazonos vásárlás Magyarországról
- Mire számíthatunk a rövid italok jövedéki adójának emelkedésével?